Edicions anteriors 

Núm. 9   Juny de 2012

Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística

SUMARI
Bones pràctiques per crear normalitat

Els protagonistes de les bones pràctiques de les empreses són les persones que hi treballen, que gestionen dia rere dia la imatge de la seva empresa. En la campanya que estem fent als supermercats de Vilanova i la Geltrú, hem tingut ocasió de trobar-nos directament amb molts treballadors que fan atenció al públic i que han rebut amb interès les propostes de la campanya. El compromís dels treballadors i la seva complicitat en els valors que vol impulsar l'empresa és una condició bàsica perquè es continuï avançant cap a un entorn respectuós i que estigui en més sintonia amb les expectatives dels clients.

Moltes institucions i empreses col·laboren per impulsar la responsabilitat social en l'àmbit lingüístic i les informacions que apareixen en aquest número en són testimoni.

Recursos per a la comunicació escrita
Nou servei de traducció automàtica
Amb el suport de la Unió Europea

Un consorci europeu amb el suport de la Unió Europea ha posat en marxa un nou servei de traducció automàtica per a les llengües de la Unió i d’altres.

En total hi ha 62 llengües, entre les quals hi ha el català i l’occità. Aquest servei permet la traducció en línia de textos i de pàgines web a partir de diferents sistemes de traducció. Un dels sistemes que hi participa és Apertium, el traductor automàtic desenvolupat per la Universitat d’Alacant.
 

Hi podeu accedir aquí.



Més informació
Catalanitzador per al vostre ordinador
Quatre passos senzills per treballar en català

Softcatalà ha creat el Catalanitzador, un programa que facilita la tasca d’instal·lar el català a Microsoft Windows, Microsoft Office i Explorer. Permet, també, canviar la configuració del sistema al català i configurar l’Explorer perquè navegui en català. El procés d’instal·lació és molt senzill i s’executa amb només 4 passos.



Més informació
Recursos per a la comunicació oral
A qui li toca? Bones pràctiques lingüístiques en l'atenció oral al públic
14 establiments de Vilanova i la Geltrú participen en la campanya

Més de 200 treballadors dels 14 establiments que els supermercats Bon Preu, Condis, Mar Blau, JR Supermercats i HiperSimply tenen a Vilanova i la Geltrú han assistit a les sessions sobre Comunicació i atenció al públic que ha impartit el Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú (Centre de Normalització Lingüística de l’Alt Penedès i el Garraf) durant els mesos d’abril i maig.

Els objectius finals d’aquesta campanya són que sigui efectiu el dret que tenen els clients a escollir la llengua de relació quan van a comprar i que els treballadors que participen en aquesta campanya estiguin implicats a facilitar l’ús del català per part dels nous parlants.

Trobareu més informació sobre les actuacions que s'estan desplegant aquí.



Més informació
Bones pràctiques
Manual per a les bones pràctiques lingüístiques a l'empresa
Una eina útil per ser lingüísticament responsables

Aquest llibret, elaborat per la Plataforma per la Llengua, vol ser una eina de suport per guiar les empreses per tal que incorporin el català en totes les seves pràctiques i comunicacions, com un acte de responsabilitat social corporativa però també per raons purament comercials. Es tracta de donar la màxima qualitat en l’atenció al client i de tenir en compte el pes específic del consumidor català. És a dir, el català és rendible econòmicament i afavoreix la qualitat del servei.

 

Podeu descarregar-vos el manual aquí.



Més informació
Notícies de llengua
L’ús del català creix
Persones que no el tenen com a primera llengua l'incorporen com a llengua principal

El 10% de la població de llengua inicial castellana adopta el català com a llengua principal al llarg de la seva vida, i el 74,5 % de la població de Catalunya —4.795.000 persones— consumeix almenys un mitjà de comunicació en català. Aquestes són algunes de les conclusions de l’estudi sociolingüístic: “El català, al 2011: capacitat d’atracció i llengua de consum als media”, que es va presentar al mes de maig a l’Institut d’Estudis Catalans.

Més informació en aquest enllaç.



Més informació
Premi a la Qualitat Lingüística 2012 a l'empresa Galetes Trias
Guardó concedit per la Universitat de Barcelona

L’empresa Galetes Trias ha estat guardonada amb el Premi Carme Serrallonga a la Qualitat Lingüística, que atorga la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona. El jurat, format per la vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística i per la presidenta de la Comissió de Dinamització Lingüística i Cultural de la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona; i per representants de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, del professorat de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Rovira i Virgili, i dels estudiants de la Xarxa de Dinamització Lingüística de la Universitat de Barcelona, ha valorat la política comunicativa de l’empresa Galetes Trias.



Més informació
A la feina, en català
Projecte impulsat per l'Ajuntament de Vic i el Consorci per a la Normalització Lingüística

L’Ajuntament de Vic i la Fundació Mil·lenari, amb la col·laboració del Centre de Normalització Lingüística d’Osona, han presentat el projecte “A la feina, en català”.

La proposta té l’objectiu d’oferir a les empreses de la ciutat recursos per potenciar i afavorir l’ús de la llengua catalana dins de l’àmbit laboral. El projecte preveu impartir formació lingüística a les persones estrangeres amb un doble objectiu: facilitar-los la integració a la societat i a la ciutat i aportar treballadors més preparats a les empreses.

Llegiu la presentació del projecte  en el web de l'Ajuntament de Vic.



Més informació
Informe de queixes lingüístiques 2011

La Plataforma per la Llengua i Consum Català han presentat l'informe de queixes rebudes durant l'any 2011, fruit de l'acord de col·laboració entre les dues entitats pel que fa a la gestió, seguiment i resolució de queixes, consultes i denúncies lingüístiques. L'informe explica que durant l'any 2011 s'han rebut 1.171 queixes lingüístiques sobre dèficits d'ús del català i vulneració dels drets lingüístics.

Podeu descarregar-vos l'informe des del web de Plataforma per la Llengua.



Més informació
Pujar
  Subscriure's
  Enviar a un amic
EQUIP DE REDACCIó

SC del Garraf i Vilanova i la Geltrú

Rasa del Miquelet, 16

08800 Vilanova i la Geltrú

Tel. 938115773

Fax 938115822

 

CONTACTE
penedesgarraf@cpnl.cat
© 2017 Consorci per a la Normalització Lingüística
Info legal - Contacte
lectura