Edicions anteriors 

Núm. 7   Gener de 2012

Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística

SUMARI
Jugar una partida

L’experiència és una llanterna que només fa llum a qui la porta, diu un proverbi xinès.

 

Després del cicle complet d'un any, tornem a oferir-vos un altre número del Portes Obertes que us vol posar al dia de diferents iniciatives que afecten la política comunicativa de les empreses del país.

 

Us parlem de novetats per usar la llengua amb qualitat, us oferim experiències d'empreses que han apostat ja de manera explícita pel català en la seva comunicació i us fem saber quines són les apostes institucionals per engrescar-vos a jugar aquesta partida a favor de l'ús social del català.

 

En aquest terreny de joc, però, només la vostra pròpia experiència acabarà revertint en una bona imatge davant dels vostres clients.

 

 

Recursos per a la comunicació escrita
Aparells tecnològics
Els noms dels productes que incorporem al nostre entorn

La nostra vida laboral o privada ha anat incorporant cada vegada més aparells que no tenien nom perquè simplement no existien fa ben poc. El centre de terminologia TERMCAT ens ofereix una eina de consulta per parlar amb propietat de totes les novetats en ofimàtica, arts gràfiques i edició electrònica, comerç electrònic, telefonia mòbil, Internet, societat de la informació, etc.

Més informació
Recursos per a la comunicació oral
Nova oferta de cursos de català
Inscripcions al febrer per aprendre a parlar i escriure

A partir del dia 6 de febrer i durant la primera quinzena d'aquest mes es faran les inscripcions per als cursos de català de diferents nivells orals i escrits que s'impatiran de finals de mes fins a començaments de juny.

Més informació
Lingu@net World Wide
Centre multilingüe per aprendre i ensenyar llengües

Linguanet World Wide ofereix informació i enllaços a 4.885 recursos de qualitat accessibles en línia, provinents de tot el món i relacionats amb l'ensenyament i l’aprenentatge de qualsevol llengua.


També hi trobareu orientacions teòriques per a estudiants adults sobre com aprendre una llengua.



Més informació
Bones pràctiques
Premi CCC a la millor iniciativa lingüística del sector comercial
VIII edició convocada per la Confederació de Comerç de Catalunya

Aquest guardó, que té com a finalitat reconèixer l’esforç que fan les entitats, empreses i associacions del sector del comerç, dels serveis i del turisme per promoure l’ús del català. Compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, a través dels departaments d’Empresa i Ocupació, del de Cultura i del de Benestar Social i Família.

Els guanyadors d’aquest any han estat:

La Unió de Botiguers d’Esparreguera, en la Categoria d’Entitats

 
Baraka Club de Viatges (agència de viatges amb una oficina a Barcelona i una altra a Terrassa) en la Categoria d’Establiments.



Més informació
Cerveses Gardènia, excel·lència lingüística
Guanyadora del XIII Premi a la Normalització Lingüística de l'Alt Camp

El Centre de Normalització Lingüística de l'Alt Camp també promou el reconeixement públic a empreses que aposten per l'ús del català.

 

En l'última edició del Premi, Cerveses La Gardènia va rebre el reconeixement del jurat per usar el català en les etiquetes de les seves cerveses, en la difusió dels seus productes entre la població (publicitat, pàgina web), en l'administració general de l’empresa, en la relació amb els clients (atenció oral i escrita) i en la retolació de tots els cartells.



Més informació
Notícies de llengua
Català i empresa: ja estàs al dia?

La Direcció General de Política Lingüística conjuntament amb l’Agència Catalana del Consum impulsa un pla d’acompanyament a les empreses per fer conèixer les obligacions lingüístiques que estableix el nou Codi de consum de Catalunya.

 

En el marc d'aquesta actuació es difondran anuncis i tríptics que recullen, de manera sintètica, les obligacions que tenen les empreses en matèria lingüística. Podeu trobar més informació sobre aquesta campanya clicant aquí.



Més informació
Conveni entre organitzacions empresarials i Govern
Per potenciar la formació i el reciclatge de professionals en l’atenció al client

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) i el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) signen un conveni de col·laboració amb l’objectiu de potenciar la formació i el reciclatge de professionals en l’atenció al client i la qualitat de servei en el sector del comerç.


Més informació
Pujar
  Subscriure's
  Enviar a un amic
EQUIP DE REDACCIó

SC del Garraf i Vilanova i la Geltrú

Rasa del Miquelet, 16

08800 Vilanova i la Geltrú

Tel. 93 811 57 73

 

CONTACTE
penedesgarraf@cpnl.cat
© 2017 Consorci per a la Normalització Lingüística
Info legal - Contacte
lectura