Edicions anteriors 

Núm. 6   Novembre de 2011

Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística

SUMARI
Naturalitzar la llengua

Algun dia ens trobarem el català amb tota naturalitat quan el cambrer vingui a demanar-nos què volem prendre a la cafeteria on ens hem trobat amb els amics; quan estiguem dubtant davant del refrigerador del supermercat a l'hora de comprar un bon producte de xarcuteria; quan la caixera d'uns grans magatzems ens demani si volem pagar en targeta o en efectiu.

 

Ara mateix, ja hi ha qui obre el camí i fa de la seva conducta empresarial un bon exemple a seguir. També hi som les institucions públiques; amb els recursos i els discursos com els que us donem a conèixer en aquest número per fer-vos més planera l'opció d'usar la llengua del territori en les relacions amb els vostres clients.

Recursos per a la comunicació escrita
Vocabulari bàsic dels grans magatzems
Denominació multilingüe de més d'un miler de productes

Aquest vocabulari aplega les denominacions catalanes de més d’un miler de productes, la majoria dels que es poden trobar en uns grans magatzems, amb els seus equivalents en castellà, francès, portuguès i anglès.

Més informació
Recursos per a la comunicació oral
Nova campanya per promoure l’ús del català en el sector de la restauració
Guies de conversa per al personal dels restaurants

La Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle editen 5.000 petites guies de conversa en forma de targeta de butxaca pensades per al personal de restaurants, bars i granges. Inclouen un vocabulari molt bàsic en català i traduït a cinc llengües: àrab, urdú, xinès, castellà i anglès. L'objectiu és donar eines als treballadors del sector amb coneixements insuficients de català que els ajudin a garantir el dret dels consumidors de ser atesos en aquesta llengua.

Més informació
Bones pràctiques
Aproximació al respecte lingüístic des de la responsabilitat social de les empreses
Estudi publicat a la Revista de Llengua i Dret

L'autor d'aquest article, Josep M. Canyeles, ens explica al llarg d'una trentena de pàgines que la responsabilitat social de les empreses (RSE) comporta la integració de les inquietuds dels grups d’interès en el funcionament corporatiu. Aquesta reflexió posa de relleu que les empreses que desenvolupen compromisos més sostenibles i profunds envers els drets humans, la sostenibilitat ambiental, o altres drets socials, culturals i econòmics, milloren la seva confiança i la seva legitimitat social.



Més informació
Notícies de llengua
Jornada de Consum i Llengua
Valoració de la 2a edició de la sessió organitzada per Consum Català

El passat 27 d'octubre va tenir lloc la segona edició d'aquesta jornada, organitzada per Consum Català amb la col·laboració de l’Agència Catalana del Consum i de la Direcció General de Política Lingüística, que  es va centrar sobretot en la situació del català en l’àmbit socioeconòmic i en el desplegament del Codi del consum.

Més informació
L'euskera al món laboral
20 anys d'èxits en la normalització de la llengua basca

Aquest any se celebra el 20è aniversari del primer pla d’euskera que l’assessoria Elhuyar Aholkularitza va posar en marxa en col·laboració amb el Govern Basc amb l’objectiu de promoure l’ús de l’euskera en l’empresa.

Més informació
Pujar
  Subscriure's
  Enviar a un amic
EQUIP DE REDACCIó

SC del Garraf i Vilanova i la Geltrú

Rasa del Miquelet, 16

08800 Vilanova i la Geltrú

Tel. 93 8115773

Fax 938115822

CONTACTE
penedesgarraf@cpnl.cat
© 2017 Consorci per a la Normalització Lingüística
Info legal - Contacte
lectura